שר השיכון מודה: לא תהיה ירידה במחירי הדירות

אבי יעקב 1 Comment on שר השיכון מודה: לא תהיה ירידה במחירי הדירות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחד מהבטחות הבחירות של מפלגת 'כולנו' ושר האוצר משה כחלון היה הורדת מחירי הדירות, מאז ניסה השר מספר דרכים להוריד את מחירי הדירות, אך עד עתה לא נרשם שינוי כלשהו והמחירים ממשיכים לנסוק.

הבוקר ב'גלי צה"ל' נתן שר השיכון יואב גלנט אישור לדברים כשהודה כי משרדו לא מתמקד כעת בהורדת המחירים אלא בבינוי מוזל, מה שיאפשר לזוגות לרכוש דירות מוזלות יותר, אך לא יביא לפתרון הבעיה הכללית במדינת ישראל.

"היעדים שלי קשורים להיצע ולביצוע, ולא למחיר. אני משוכנע שהם ישפיעו גם על המחיר אבל על המחיר אין לי שליטה", אמר גלנט במה שנראה כהודאה מצד הממשלה על כך שאין שליטה על משבר הדיור והפתרון היחיד להענקת אפשרות לזוגות צעירים לרכוש דירה, הוא רק בבניית דירות חדשות שכאמור אינה פותר את הבעיה המקיפה.

לדבריו, "כשאתה מסתכל על מחירים, יש פה עוד גורמים, מחירי הריבית ומחירי הכסף והאלטרנטיבות של ההשקעה ודברים דומים. איך אני יכול להתבטא על סוג כזה של דברים בהסתכלות אחראית?".

עם זאת, הביע גלנט תקווה אם כי קלושה שבניית הדירות תשפיע, "אני מאמין בכללי התחרות החופשית והשוק החופשי ואני חושב שכאשר נותנים דירות ב-25% פחות מהמחיר שהיו עד עכשיו, זה ישפיע. עד כמה ישפיע? אני לא יודע, לא רוצה להתנבא".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כאילו מישהו האמין להם ברור שהבנקים שולטים והם חייבים שהמחירים לא ירדו אחרת לא יהיה משתלם להחזיר את המשכנתא